Ben jij geïnteresseerd in trends en ontwikkelingen in de mediawereld?? Wil jij aan de slag met kijkcijfers van TV-programma’s, evaluaties van reclamecampagnes (TV en online), nieuwsbrieven, presentaties en analyses voor grote adverteerders en merken? Ben jij analytisch, heb jij commercieel inzicht en affiniteit met (online) media?

Dan hebben wij per januari /februari 2023 op de afdeling Marketing Insights & Research een leuke en afwisselende stageplaats voor een enthousiaste stagiair die van alles wil leren over het mediavak.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Je ondersteunt de afdeling Marketing Insights & Research bij het maken van presentaties, analyses, evaluaties en dashboards over/van programma's, zenders, adverteerders en branches. Je denkt na over de juiste verkoopargumentatie voor onze sales-collega's en komt pro-actief met insights.


We zijn op zoek naar een stagiair die met name ondersteuning kan bieden op het gebied van TV en online. Je moet goed kunnen werken met Excel en Powerpoint, nauwkeurig en analytisch zijn en het leuk vinden om met cijfers te werken.

Wat
BIEDEN WIJ?

De afdeling Marketing Insights & Research bestaat uit een team van 12 enthousiaste collega’s. Er wordt hard gewerkt binnen een informele en gezellige werksfeer. De afdeling Marketing Insights & Research is onderdeel van de overkoepelende afdeling Marketing Intelligence & Operations bij Ad Alliance, het saleshuis van RTL.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

  • Je bent student HBO of WO
  • Je volgt een relevante opleiding, zoals bijvoorbeeld (online) marketing, media, communicatie
  • Je hebt een sterke affiniteit met online en TV
  • Je hebt een proactieve en zelfstandige werkhouding
  • Je bent analytisch, nauwkeurig en hebt cijfermatig inzicht
  • Je kunt goed overweg met Powerpoint en Excel
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal en voldoende kennis van de Engelse taal
  • Je bent spontaan, werkt hard maar houdt ook van gezelligheid
  • Je bent beschikbaar voor minimaal 32 uur per week
  • Een afstudeeropdracht is in overleg eventueel mogelijk

Werken bij RTL

Meer over dit bedrijf

Waarvan ken jij RTL? Van onze tv-zenders of via een van onze digitale platformen? Je checkt het laatste nieuws via RTL Nieuws en weet of het gaat regenen of voorlopig droog blijft via Buienradar, samen The Voice kijken of relaxen met een serie op Videoland. Mensen weten onze tv-zenders feilloos te vinden op hun afstandsbediening en met Videoland, RTL XL, Buienradar, vloggers en bloggers op YouTube zijn we uitgegroeid tot de grootste lokale online speler. Door al deze activiteiten ben je verbonden met ons, RTL Nederland. Bij RTL werken we elke dag keihard om het beste entertainment te maken en HET gesprek van de dag te zijn. Of je nou thuis bent, onderweg naar je werk of in de kroeg met vrienden, ons doel is om je te voorzien van relevante verhalen die er toe doen en jouw nieuwsgierigheid prikkelen en voeden. En dat doen we het liefst met jong, aanstormend talent.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280