Vind jij het leuk om onder andere programmamakers en marketeers te informeren en adviseren over het tv- en streamkijkgedrag, websitebezoeken de evaluatie van programma’s en campagnes? Dan is dit de stage waar je naar op zoek bent. In deze meeloopstage wordt je onderdeel van het Datateam en werk je aan projecten voor marktonderzoek, data analisten.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Bij deze stage loop je met verschillende disciplines mee. Bij marktonderzoek werk je samen met de markonderzoeker voor de RTL-zenders en de marktonderzoeker voor Videoland aan verschillende leuke projecten. Je kunt hierbij denken aan het testen van nieuwe en huidige programma’s onder de doelgroep. Wat vindt men leuk en minder leuk en gaat men (verder) kijken?

Daarnaast kijken we bijvoorbeeld in imago-onderzoeken hoe kijkers de verschillende RTL-zenders, Videoland en de concurrentie ervaren. Dit doen we zowel kwantitatief, via online vragenlijsten, als kwalitatief via (groeps)gesprekken. Naast het meelopen met Marktonderzoek is er ook voldoende werk bij het Data Analytics team.

Alles staat in het teken van het analyseren van de data en de juiste inzichten geven om beslissingen te maken. Je zal taken verrichten die hieraan bijdragen. Je kan denken aan de juiste informatie opzoeken, helpen met presentaties en verbeteren van modellen.

Wat
BIEDEN WIJ?

Tijdens deze meeloopstage begeleiden we binnen ons Datateam en ga je aan de slag met verschillende leuke en interessante werkzaamheden en projecten. Wij bieden een stagevergoeding van €350 per maand.

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

Nieuwsgierig, gedreven door data, geĂŻnteresseerd in media, mediagedrag, communicatie en marketing en niet onbelangrijk gezellig. Je vindt het leuk om onderzoek & analyses te doen en vervolgens zorgvuldig op te schrijven wat je conclusies zijn. Je volgt een HBO of universitaire opleiding.

Werken bij RTL

Meer over dit bedrijf

Waarvan ken jij RTL? Van onze tv-zenders of via een van onze digitale platformen? Je checkt het laatste nieuws via RTL Nieuws en weet of het gaat regenen of voorlopig droog blijft via Buienradar, samen The Voice kijken of relaxen met een serie op Videoland. Mensen weten onze tv-zenders feilloos te vinden op hun afstandsbediening en met Videoland, RTL XL, Buienradar, vloggers en bloggers op YouTube zijn we uitgegroeid tot de grootste lokale online speler. Door al deze activiteiten ben je verbonden met ons, RTL Nederland. Bij RTL werken we elke dag keihard om het beste entertainment te maken en HET gesprek van de dag te zijn. Of je nou thuis bent, onderweg naar je werk of in de kroeg met vrienden, ons doel is om je te voorzien van relevante verhalen die er toe doen en jouw nieuwsgierigheid prikkelen en voeden. En dat doen we het liefst met jong, aanstormend talent.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT MET ME OP

Belinda Gelsema

Belinda Gelsema

Adviseur Werving Talent +31 35 6466 280