Lot of Brands is een pr- communicatiebureau, voornamelijk werkzaam in de sector media, cultuur en entertainment. Lot of Brands ondersteunt, adviseert en organiseert. Aan het roer staat Charlotte Landman, als het nodig is voor een project dan vliegt ze extra hulp of andere expertises in.

Lot of Brands heeft plek voor een stagiair, naast werkzaamheden voor de opdrachtgevers help je ook mee met content creatie voor de eigen kanalen van Lot of Brands. Lot of Brands werkte eerder dit jaar voor o.a. Efteling, NTR, Trib Events, Ilja Gort, Jamai, filmdistributeur In The Air en omroep NTR.

Stage
KENMERKEN

wat
GA JE DOEN

Je begint je stage met inlezen, radio luisteren, tv kijken, kranten lezen, op social media rondneuzen en een masterclass pr en communicatie. Zodat je een goed gevoel krijgt van het medialandschap en alle mogelijkheden om mensen te bereiken met verhalen.

Tijdens je stage bij Lot of Brands ga je aan de slag met communicatie en pr voor de media- en entertainmentbranche, ontdek je wat free publicity is en hoe je dit realiseert, bereid je je kennis van het medialandschap uit en leer je pakkende teksten te schrijven: van persbericht tot social post. Daarnaast ontwikkel je je creatieve contentskills, ontdek je waar een goede perslijst uit bestaat en hoe het systeem pr-dashboard werkt.

Concreet bestaan je werkzaamheden uit o.a.:

  • Perslijsten maken en updaten
  • Contact onderhouden met (regionale) pers
  • Onder begeleiding (regionale) persberichten schrijven
  • Mogelijk win-acties afspreken
  • Mogelijk ondersteuning bij een pers-event
  • Contentkalenders maken
  • Website en social media up-to-date houden
  • Mails / vragen beantwoorden
  • Meedenken met marketing- en communicatieplannen
  • Algemene ondersteuning van de communicatieadviseur(s)

Wat
BIEDEN WIJ?

Je krijgt veel vrijheid over de keus waar je wil werken en om je werkzaamheden op jouw manier te doen. Hier kun je alles dat je de afgelopen jaren hebt geleerd toepassen in de praktijk - en daar leer je pas echt. Het betreft een meeloopstage, maar afstudeerders met ruimte om mee te werken zijn ook welkom om te reageren.

  • Het betreft een stageplek voor 32-40 uur / week.
  • Stagevergoeding (€ 300,- bruto)
  • Laptop indien nodig of wenselijk in bruikleen.
  • Locatie: regio Utrecht (remote werken en in elk geval 1 dag / week op kantoor in Utrecht)
  • Duur stage: minimaal 20 weken Startdatum: flexibel

HERKEN JIJ
JEZELF IN DIT PROFIEL?

Volg je een HBO-opleiding communicatie (of aanverwante opleiding)? Ben jij een enthousiaste, creatieve, leergierige student? Kun je overzicht houden tussen uiteenlopende to do’s en deadlines? Dan kijk ik uit naar jouw reactie!

Werken bij Lot of Brands

Meer over dit bedrijf

Lot of Brands adviseert en ondersteunt bij het in de markt zetten van een (nieuw) merk. Dat kan een product of dienst zijn, maar ook een film, tv-programma of een persoon. Lot of Brands verzorgt de PR, communicatie en (on- en offline) marketing van jouw merk en is ook inzetbaar voor conceptontwikkeling, het schrijven van pakkende teksten en voor workshops op het gebied van PR en communicatie.

Heb je nog vragen?
OF WIL JE MEER INFORMATIE?

NEEM CONTACT OP

Team Mediastages

+31 35 6466 281