‘Op zoek naar de leukste stage’

Van concept tot format, op zoek naar de leukste stage!

Tiktok
TikTok, iedereen kent het wel. TikTok werd begin corona ontdekt door alle jongeren. Het stond vooral bekend om de ‘dansjes app’, maar inmiddels wordt TikTok door talloze bedrijven ingezet en zijn er meer dan genoeg mensen die via dit platform hun geld verdienen. Vooral Gen-Zers gaan los op deze app. De doelgroep van Mediastages (studenten die opzoek zijn naar een stage in de creatieve industrie) is ook erg natuurlijk ook er actief op.

Het idee
Hierdoor heeft het marketingteam van Mediastages ook besloten om meer actief te worden op TikTok. Voor dit platform is er een format bedacht genaamd ‘Op zoek naar de leukste stage’. Voor dit concept gaat onze eigen stagiair Isa langs bij verschillende stageplekken. De stagiairs laten Isa zien hoe hun werkdag eruit ziet en waar zij verantwoordelijk voor zijn. Vervolgens wordt de stageplek aan de hand van een bepaalde criteria beoordeeld.

De uitwerking
‘Persoonlijk vind ik het heel erg leuk om dit format te presenteren, ik krijg namelijk een kijkje binnen heel erg veel verschillende stageplekken’ vertelt Isa. ‘Het is ons doel om via dit format meer naamsbekendheid te creëren voor Mediastages en de studenten op een creatieve manier aan te spreken’.
Aanstaande vrijdag 1 maart komt de eerste video online op TikTok. In deze video loopt Isa een dagje mee met stagiair Veerle van de Belbus.




Publicatie datum: 26 februari 2024

nog meer stage verhalen 👀