Dag van de Mediastages goes AI

De Dag van de Mediastages staat voor deur en om alle uitingen een bepaalde stijl mee te geven is er gebruik gemaakt van Midjourney.

Wat is Midjourney?
Midjourney is een programma en service voor kunstmatige intelligentie, ontwikkeld en gehost door een in San Francisco gevestigd onafhankelijk onderzoekslaboratorium Midjourney. Het genereert afbeeldingen uit natuurlijke taalbeschrijvingen, "prompts" genoemd, vergelijkbaar met OpenAI.

AI zorgt voor eenheid
Om eenheid te creëren voor de campagne van DVDM24 is er dit jaar voor gekozen om Artificial Intelligence in te zetten en daarmee de toekomst van de media extra in de spotlight te zetten. Zijn de foto’s ‘af’, dan worden ze in Canva geladen om deze afbeeldingen vervolgens een achtergrond te geven met ‘Magic Expand’.

Prompts
Het creëren van de juiste afbeelding kost tijd. De prompt /blend maakt dat je afbeeldingen naadloos kan laten samenvloeien om hier vervolgens variëteiten mee te maken. Deze variëteiten kunnen verschillen van sterk of subtiel, na ongeveer vijf keer zo’n variëteit aan te brengen kom je tot een afbeelding die mogelijk geschikt is en past binnen de huisstijl.

Sprekers in de /blend
Op de poster van dit jaar zijn alle sprekers te zien in hun AI jasje. Je merkt dat sommige nog wel herkenbaar zijn als Akwasi Ansah en Tim Hofman, Rik Konijnenbelt en Vic Cle zijn daarentegen wat minder herkenbaar. Ook zullen de personen die de workshops gaan geven in de /blend komen, om toch maar weer vast te houden aan de die huisstijl.


Publicatie datum: 04 maart 2024

nog meer stage verhalen 👀