Stagiair social media (HBO/WO)

Functie:
Online Communicatietalent
Bij:
Vanaf:
1-1-2018
Duur:
minimaal 5-6 maanden (in overleg)
Uren per week:
36
Afstudeeropdracht:
Nee

Intro

Het team Communicatie maakt binnen de VPRO deel uit van de afdeling Marketing & Communicatie en is verantwoordelijk voor de interne communicatie binnen de organisatie en de externe communicatie van de VPRO naar media en publiek. Het bereiken van dit publiek verloopt via marketingcampagnes, free publicity en eigen kanalen, zoals nieuwsbrieven en social media.


Werkzaamheden

Binnen de mediawereld verschuift de aandacht van fysieke communicatiemiddelen naar online communicatie. Ook bij de VPRO. Via social media bereiken we rechtstreeks een miljoenenpubliek. Als social mediastagiair(e) draag jij bij aan het creëren en distribueren van VPRO content over de verschillende online kanalen. Je wordt daarin begeleid door het team van communicatieadviseurs.  Je leert online plannen te ontwikkelen, je creëert en selecteert content en kent aan het einde van je stage de ins & outs van de social media kanalen. 

De dagelijkse werkzaamheden bestaan uit ondersteunende en uitvoerende taken zoals:

  • Het up-to-date houden van de social media content kalender 
  • Beeldmateriaal en teksten verzamelen en bewerken voor gebruik op de social media
  • Contentcreatie voor de VPRO kanalen op social media (onder begeleiding)
  • Meedenken over online activaties
  • Assisteren met opbouwen bestand van online influencers voor verschillende programma’s
  • Webcare

Stage lopen bij de VPRO? - Dat kan!

Profiel

Wie zoeken we? 

Een online talent met veel creativiteit, taalgevoel, beeldskills (photoshop, montage) en enthousiasme voor de rol van social media stagiair. We zoeken iemand die de VPRO een warm hart toedraagt, fan is van de programma's en titels van de VPRO en goed aanvoelt wat de VPRO-achterban zoekt.

De ideale social media stagiair die wij zoeken:

  • Studeert aan een HBO of WO-opleiding op het gebied van communicatie, journalistiek, nieuwe media, design of marketing
  • Weet feilloos de weg op social media en is op de hoogte van de nieuwste trends
  • Heeft taalgevoel en is creatief
  • Kan zelfstandig goede teksten voor social schrijven
  • Heeft basiskennis van Adobe programma’s zoals Photoshop en Premiere
  • Denkt na over doelgroepen en hoe ze te bereiken
  • Is een teamspeler
  • Is fan van de VPRO!

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

De VPRO is een crossmediale publieke omroepvereniging. De VPRO wil buiten de gebaande paden duiden wat er in de wereld gebeurt en bijdragen aan de vorming van ideeën en meningen. Door in de programma’s verdieping te geven, door te vragen, ongebruikelijke invalshoeken te kiezen, andere onderwerpen te agenderen en nieuwe inzichten te presenteren. De VPRO levert een relevante bijdrage aan onderzoeksjournalistiek, buitenlandse verslaggeving, kunst en cultuur, drama en documentaire, wetenschap, geschiedenis en jeugdprogrammering. De omroep is autonoom en eigenzinnig en gaat het experiment niet uit de weg. De VPRO is op zo veel mogelijk platforms te vinden en werkt samen met (inter)nationale partners.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 300,- (HBO) bruto bij fulltime stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

november/december

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Annica Peeters, bereikbaar op 088 2058329

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
Medialane BV zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Warner Music Benelux zoekt:
Vanaf: 29-01-2018
Museum tv zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
VIMN Netherlands B.V. zoekt:
Vanaf: 01-01-2018
VIMN Netherlands B.V. zoekt:
Vanaf: 15-11-2017
Supersolid zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
Royal Promotions B.V. zoekt:
Vanaf: 02-01-2018
INsight zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
&samhoud Media zoekt:
Vanaf: 01-11-2017

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################