Communicatiestagiair Mediamile (HBO/WO)

Functie:
Communicatie
Bij:
Vanaf:
1-9-2017
Duur:
Minimaal 4 maanden
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Eventueel mogelijk

Intro

Gemeente Hilversum is op zoek naar een gedreven stagiair voor de Media Mile. Als communicatiestagiair ben je onderdeel van een klein team dat een constante en vernieuwende programmering van de Media Mile realiseert.

De Media Mile is een netwerk van digitale podia in de Hilversum waarop mediaverhalen worden verteld door makers, maar ook door bezoekers en inwoners van de stad. De podia verschijnen op specifieke plekken in de stad waar mediacultuur een grote rol speelt (zoals Beeld en Geluid, het MediaPark, Museum Hilversum, Marktplein en Stationsplein). De route zelf is naast een plek voor verhalen, ook een platform voor innovatie met nieuwe mediatechnologie, zoals slimme lantaarnpalen, smart bikes en LoRa-sensoren. 

Soortgelijke concepten als de Media Mile zijn ontwikkeld in Marseille en Singapore.

De Media Mile wordt gepresenteerd in de Dutch Media Week (6 tot 13 september). In de maanden daarna krijgt de Media Mile steeds verder vorm. In die periode ben jij werkzaam voor het Mediamile team onder leiding van de stadsproducent. 

Werkzaamheden

Ondersteunen van de stadsproducent bij de ontwikkeling, coördinatie en curatie van content (digitaal en fysiek) en evenementen op de Media Mile. Denk bijvoorbeeld aan het doorontwikkelen van de Media Mille-app en zorgen voor interessante content. Communiceren met de pers en het mede-ontwikkelen en uitvoeren van de communicatiestrategie.

Profiel

Wie zoeken we?

  • ? Je doet een opleiding gerelateerd aan media, marketing of communicatie en bent bij voorkeur woonachtig in Hilversum en omgeving
  • Aantoonbare ervaring in een redactie is een pré
  • Verder ben je pro-actief, zelfstandig en communicatief sterk (verbaal, schriftelijk en op social media), een creatieve denker, sociaal en je werkt goed samen in een team.

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Stichting Centrum Hilversum zet zich in voor het economisch functioneren van het centrum van Hilversum. De stichting transformeert de komende maanden naar stichting Hilversum Marketing en zal in een nieuwe vorm de marketing van Hilversum uitvoeren in samenwerking met de gemeente en partners in de stad.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 300,- bruto bij full time stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

In de week van 21 augustus

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Michael van Riet Paap

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
Museum tv zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Endemol Shine Nederland zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Lifestyle Media Group B.V. zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Natuur- en Milieufederatie Noord-Holland zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
BrandDeli zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
RTL Nederland B.V. zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Beeld en Geluid zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Humanitas zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Vereniging Milieudefensie zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
RTL Nederland B.V. zoekt:
Vanaf: 01-09-2017

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################