Commerciële creatieve sales stagiair voor RTL Spot & Digital (HBO/WO)

Functie:
Sales RTL Spot & Digital
Bij:
Vanaf:
1-11-2017
Duur:
6 maanden (eerder starten in overleg)
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Nee

Intro

In de snel veranderende digitale wereld is het voor multimediabedrijven méér dan ooit van belang om flexibel te zijn en te anticiperen op bewegingen in de markt. Er zijn dan ook veel commerciële en marketing kansen binnen de afdeling RTL Spot & Digital. Onze digitale portfolio groeit sterk en wij zijn dagelijks in gesprek met onze digitale domeinen zoals RTL MCN (StukTV, Anna Nooshin, etc.) RTLXL, Buienradar.nl etc.

Voor de afdeling Spot & Digital zijn we op zoek naar een commerciële en creatieve sales stagiair. De afdeling Spot & Digital bestaat uit 30 krachtige saleshelden, verdeeld in accountmanagers, projectleiders, business development en support. We hebben een informele en prettige no-nonsense sfeer op de afdeling. Je moet tegen een stootje kunnen en humor helpt! Als stagiair loop je 6 maanden fulltime mee in het RTL Digital team binnen de afdeling Spot & Digital waarbij wij je kennis laten maken met de digitale mediawereld. Vanuit onze afdeling zijn wij continue opzoek naar nieuwe en goede proposities voor bestaande en nieuwe adverteerders & mediabureaus. Daarnaast is het belangrijk dat wij in contact blijven met wat er allemaal in de markt speelt door marktanalyses uit te voeren en dit te communiceren met adverteerders & mediabureaus.

Werkzaamheden

Als stagiair draai je direct mee en krijg je de kans om impact te hebben op de dagelijkse business binnen het RTL Digital team

  • Je brengt nieuwe opportunities in kaart vanuit klant- en marktanalyses
  • Je denkt mee en ontwikkelt samen met het RTL Digital team goede cases
  • Je geeft ondersteuning aan het RTL Digital team bij het monitoren van campagneresultaten

Kortom, een veelzijdige stage en een unieke manier om kennis te maken met RTL en de dynamische mediawereld.

Profiel

  • Je hebt relevante HBO opleiding of WO studie (richting Marketing, Communicatie, Commerciële Economie, Reclame of Media) met een duidelijke affiniteit met new media
  • Je bent nieuwsgierig, proactief, commercieel en zelfstandig
  • Je bent vaardig in Nederlands en Engels in woord en geschrift
  • Je hebt goede kennis van MS Office
  • Je bent een echte teamplayer en kent geen 9 tot 5 mentaliteit.

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Met het marktleiderschap op televisie, een toonaangevende nieuwsorganisatie en een toppositie in digitale media en op de entertainment markt, is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande allround media- en entertainmentbedrijven van ons land. Het bedrijf heeft met zijn zeven tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids het marktleiderschap op de Nederlandse televisiemarkt stevig in handen. De digitale activiteiten worden gekenmerkt door onder andere RTLXL.nl en Buienradar.nl, die er mede voor hebben gezorgd dat RTL een top 3 positie bekleedt in de digitale markt. Met RTL Live Entertainment is het bedrijf actief op de entertainmentmarkt en bouwt het onder andere aan de doorvertaling van televisiemerken naar live entertainment. Al deze activiteiten samen zorgen ervoor dat RTL miljoenen consumenten kan informeren en amuseren, overal en altijd.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 350,- bruto bij fulltime stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

Zodra er voldoende goede aanmeldingen zijn

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Diane Albertus

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
Museum tv zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Stichting SpinAwards zoekt:
Vanaf: 01-02-2018
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Talpa Radio zoekt:
Vanaf: per direct
Natuur- en Milieufederatie Noord-Holland zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
AVROTROS zoekt:
Vanaf: 15-11-2017
&samhoud Media zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Greenhouse Marketing en Innovation BV zoekt:
Vanaf: 01-11-2017
Medialane BV zoekt:
Vanaf: 01-11-2017

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################