Stagiair Data Analyst (HBO/WO)

Functie:
Data Analyst
Bij:
Vanaf:
1-9-2017
Duur:
40
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Eventueel mogelijk

Intro

Mathematics Internship / Graduation Assignment: Forecasting the visits on RTL XL

In early 2013, RTL Netherlands launched the Digital Trading Desk, a department that allows advertisers to buy online ad inventory through an automated auction.

The moment a web user visits a site of RTL, an auction starts where, if possible, information is made available about the demographics, browser history and location of the user. The participants in the auction base their bid on this information and the highest bidder gets to show his ad. This form of trading advertising space, called automated trading, applies to the site RTLXL.nl.

As with regular commodity, the amount of available inventory has a big effect on its price. Because of the high volatility of the number of visitors on RTLXL, the price in the auction varies strongly. To properly act on this change in price, it is crucial to make a prediction of the number of visitors and total ad inventory on the website.

Werkzaamheden

To make the most accurate prediction, it is necessary to try out several models for different periods of time ahead and assess their accuracy. The student taking on the project will apply, but is not limited to, the following models:

. Decision Trees (Random forest, Gradient Boosting, XGBoost)
. Support Vector Machines
. Neural Networks
. Regression (Simple, Ridge, LASSO)
. Time Series Analysis (ARIMA)

In 2016 a similar assignment for the website Buienradar was completed and the weather forecast was used as a predictor. For RTLXL, the forecast of the TV ratings is suggested as a possible predictor. Besides TV ratings, factors like the weather, seasonality, holidays and other events need to be investigated to further fine tune the model. The final report should contain an overview of the most appropriate models per prediction period and their expected accuracy. The recommended models are implemented by the intern into an application, including interface.

Profiel

The emphasis of the project lies on the application of statistical models and the (automatic) processing of large amounts of data. We are therefore looking for someone who meets the following profile:

. Technical university degree ( Mathematics / Physics / Econometrics / Computer Science/etc. )
. Strong analytical skills with a focus on stochastics, statistics, regression and
. Variance analysis , trend and time series analysis, modeling
. Knowledge of programming, preferably R, and managing databases
. Result oriented, ambitious and pro -active.

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

Met het marktleiderschap op televisie, een toonaangevende nieuwsorganisatie en een toppositie in digitale media en op de entertainment markt, is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande allround media- en entertainmentbedrijven van ons land. Het bedrijf heeft met zijn zeven tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids het marktleiderschap op de Nederlandse televisiemarkt stevig in handen. De digitale activiteiten worden gekenmerkt door onder andere RTLXL.nl en Buienradar.nl, die er mede voor hebben gezorgd dat RTL een top 3 positie bekleedt in de digitale markt. Met RTL Live Entertainment is het bedrijf actief op de entertainmentmarkt en bouwt het onder andere aan de doorvertaling van televisiemerken naar live entertainment. Al deze activiteiten samen zorgen ervoor dat RTL miljoenen consumenten kan informeren en amuseren, overal en altijd.

Stagevergoeding

€ 350,- bruto bij fulltime stage

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan Philip Meyfroyt. For more information please contact Philip Meyfroyt, Data Analyst – Performance Sales, via 06 - 5754 4045.

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
Museum tv zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Endemol Shine Nederland zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
VPRO zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Lifestyle Media Group B.V. zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Natuur- en Milieufederatie Noord-Holland zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
BrandDeli zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
RTL Nederland B.V. zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Beeld en Geluid zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Humanitas zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Vereniging Milieudefensie zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
RTL Nederland B.V. zoekt:
Vanaf: 01-09-2017

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################