Stagiair Web Analytics (HBO/WO)

Functie:
Onderzoeker Web Analytics
Bij:
Vanaf:
1-9-2017
Duur:
4 of 6 maanden
Uren per week:
40
Afstudeeropdracht:
Eventueel mogelijk

Intro

Het maken van web- en social analytics binnen de VPRO vindt plaats binnen de afdelingen Marketing en Communicatie en VPRO Digitaal. Wij zijn op zoek naar een stagiair om deze werkzaamheden te ondersteunen. Het webanalytics team verzorgt rapportages en analyses, begeleidt redacteuren bij hun eigen datavergaring en houdt zich bezig met de ontwikkeling van dashboards. De stage vindt in deze omgeving plaats.

Werkzaamheden

De werkzaamheden bestaan uit zowel ondersteunende en uitvoerende taken zoals:

  • Het meewerken in het team aan rapportages
  • Meedenken over de opzet en ontwikkeling van dashboards
  • Het doen van analyses op programma en/of site niveau.
  • Het begeleiden van redacteuren
  • Het ontwikkelen van een meetplan om op structurele wijze het gebruik van de VPRO sites en de social media kanalen te kunnen gaan meten
  • De stage is eventueel te combineren met een afstudeeropdracht.

Profiel

Niveau: minimaal HBO in de richting van Communicatiewetenschap, Bedrijfscommunicatie, Online Communicatie, Informatica, Media studies, of een vergelijkbare studie.

Onze wens gaat uit naar een student met een goed gevoel voor cijfers en onderzoek en die in het bezit is van uitstekende computer- en internetvaardigheden. Het is een stage waar je veel werkervaring kunt opdoen en volop ruimte hebt voor eigen inbreng. We zoeken iemand die van aanpakken weet, kritisch meedenkt, zelfstandig kan werken en niet bang is om een eigen mening te verkondigen. Je bent bekend met de VPRO en hebt een band met de programma’s die we maken, maar belangrijker nog: Je wilt alle plannen en aannames in het online domein toetsen en meten.

Sleutelwoorden: Kritisch, analytisch, accuraat, creatief, zelfstandig, initiatiefrijk, pro actief

Eigenschappen en competenties. Je:

  • Bent analytisch aangelegd en weet hoe je adviezen en rapporten schrijft
  • Bent bekend met het meten van online prestaties (web, social, conversies) 
  • Hebt affiniteit met online en social media, communities, online marketing 
  • Hebt basiskennis van web analytics pakketten als Google Analytics 
  • Vindt het leuk om jouw kennis te delen

Rijbewijs benodigd: nee

Bedrijfsinformatie

De VPRO is een crossmediale publieke omroepvereniging. De VPRO wil buiten de gebaande paden duiden wat er in de wereld gebeurt en bijdragen aan de vorming van ideeën en meningen. Door in de programma’s verdieping te geven, door te vragen, ongebruikelijke invalshoeken te kiezen, andere onderwerpen te agenderen en nieuwe inzichten te presenteren. De VPRO levert een relevante bijdrage aan onderzoeksjournalistiek, buitenlandse verslaggeving, kunst en cultuur, drama en documentaire, wetenschap, geschiedenis en jeugdprogrammering. De omroep is autonoom en eigenzinnig en gaat het experiment niet uit de weg. De VPRO is op zo veel mogelijk platforms te vinden en werkt samen met (inter)nationale partners.

Voor meer informatie klik HIER.

Stagevergoeding

€ 300,- (HBO) € 250,- (MBO) bruto bij fulltime stage

Wanneer vinden de sollicitatiegesprekken plaats

Eerste helft van mei

Reageren

Je kunt je motivatie richten aan GertJan Kuiper

Let op: je kunt alleen op een stage reageren als je bent ingeschreven bij een opleiding!

Stage Alert
Mas Media zoekt:
Vanaf: 01-08-2017
Netwerk6 zoekt:
Vanaf: 01-07-2017
Beeld en Geluid zoekt:
Vanaf: 01-07-2017
Herrie Film & TV zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
Endemol Shine Nederland zoekt:
Vanaf: 21-08-2017
Talpa Fictie B.V. zoekt:
Vanaf: 01-07-2017
BrandDeli zoekt:
Vanaf: 01-07-2017
AVROTROS zoekt:
Vanaf: 01-07-2017
Talpa Fictie B.V. zoekt:
Vanaf: 01-07-2017
Natuur- en Milieufederatie Noord-Holland zoekt:
Vanaf: 01-09-2017
RTL Nederland B.V. zoekt:
Vanaf: 03-07-2017
NTR zoekt:
Vanaf: 01-07-2017

Over Mediastages

Mediastages functioneert als bruggenbouwer tussen opleidingen, studenten en de mediawereld. Deze centrale positie nemen we in door dagelijks in contact te staan met opdrachtgevers, voorlichting te geven aan studenten en plaats te nemen in relevante platformen en adviescommissies.
 
 
Als kleine organisatie bieden we laagdrempelige en flexibele service aan meer dan 350 mediabedrijven. Ons doel is om zoveel mogelijk talentvolle studenten een goede start te geven in de media. Om dit te bereiken bieden we graag de helpende hand aan al onze samenwerkingspartners.
© 2011 - Mediastages BV – Mart Smeetslaan 1 - Hilversum - Telefoon 035-646 62 81 - info@mediastages.nl - Disclaimer - Privacy statement - Algemene Voorwaarden
Credits foto's: Sebastiaan Ter Burg - Eric Perrone - Joost Nuijten
####################################################